öknehult, världens paradis ♥

det var någon som ville att jag skulle skriva lite om öknehult så tänkte att jag gör det

öknehult är ett ridläger jag och mina vänner brukar åka på varje sommar
detta blir mitt 4e år där och varje år har varit lika bra.
det är ett helt underbart ställe, ett paradis som vi brukar kalla det.
ridlägret håller på i åtta dagar och det ligger straxt utanför kisa
vet inte riktigt hur många personer vi brukar vara men runt 30-35 st
varje dag har man ett schema att följa och det ingår bl.a rida, äta,
aktiveteter osv varje person får en häst man har hela lägret och man
märker verkligen hur nära man kommer varandra, just därför är det en
hemsk känsla att släppa hästen i den stora hagen sista dagen. kommer
alltid en hel del tårar, usch vad jag hatar sista dagen! man träffar så
mycket nya folk och lär känna de flesta, vi har så jävla kul när vi är där
både med ridlärarma medhjälparna och alla lägerfolk. som vi brukar säga
en sommar utan öknehult, är ingen sommar
jag rekommenderar verkligen att åka dit för de hästintresserade!




den först bilden är från 2008 och de andra två från 2009.
det är samma häst och han hette treffer. världens bästa ponny
tyvär blev han såld förra året pga försliting och skada i ett ben.
det var lixom han som gjorde öknehult specielt enligt mig och det
var/är jobbigt att jag aldrig mer kommer få träffa min älskade kung ♥
tre bilder från 2010. hästen jag hade förra året heter merrie och
det är en undebar liten busponny, hon älskar att hoppa och rida ut
hon studsar och far hela tiden. men guuu vad jag älskade att rida henne
vad jag vet en så länge kommer hon vara på öknehult i sommar så
henne vill jag verkligen verkligen ha! söt och saknad som fan ♥
det blev en del information om öknehult men vill någon veta något mer
är det bara att kommentera så fixar jag nog det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0