thailandsresan ;D

nuu tänkte ja skriva heeela thailandsresan :) den kommer bli väldigt lång men det får ni stå ut med! kommer inte skriva allt i detalj och så kommer ja inte ihåg datum oh tid oh så . (; den kanske kommer i två delar , får se .
men iaf hela resan började 21 januari 2010 . vakna tidigt och tog tåget till arlanda . tog ca 2 timmar . 13.55 gick flyget till bangkok , flyget tog 10 timmar och 15 minuter . var aaasjobbigt att flyga för ja var så pigggg ! I thailand var vi framme tidigt på morgonen i thailänsk tid. vi flög ju till bangkoks flygplats men vi väntade på ett annat flyg som skulle ta oss till krabis flygplats . efter ca 4-5 timmar flög vi igen till krabi , det tog väl 1 timme typ . väl framme på denna flygplats så tog vi en taxi därifrån till vårat hotel , åkte färja oh de . det tog ca 1 timme . när vi var framme på ön KohLanta och vårat hotel Andaman Lanta Resort som vi skulle tillbringa 7 nätter på så börja vi ju med att vi ganska fort tog en dopp :) så häärligt ! dom 3-4 första dagarna var vi mest på hotellet och vid poolen/stranden. & så åkte vi in till saladan några dagar med , shopppping ;D och god mat på bra resturanger. även längs stranden fanns det massor resturanger som vi åt på , mys ! vi fira ju även pappas 50-års dag på hotellet. Caroline hade ju pratat mycket med Leg som hjälpte oss. Hans dag började med frukost på sängen åt mamma & pappa eftersom de också firade deras 20 åriga bröllopsdag där med :) Sedan gick de till massage och vi badade & trixa med annat . Framåt kvällen vid 19.00 så var det dags för mat , jättefint hade de gjort & 3 rätters middag med :) som efterrätt bjöd de på tårta och vi sjöng för han . tårtan var jättegod! Sen dansa de till deras bröllops låt Lambada. En jätte bra & mysig kväll fick vi , pappa var nöjd och glad . :) vi lärde känna Leg jättebra , hur snäll som helst , Underbar människa ! jag tycker det var tråkigt att lämna hotellet. Men iaf vi snorkla även en dag med, det var jätte häftigt och vi stanna ju oh käka på den ön där det fanns varaner så det såg vi flera stycken , lite läskiga var dom ;o & stooora . en utav killarna i båten kunde lite svenska och var hur skön som helst :) vi red även elefant en dag när vi inte orkade ligga kvar vid poolen , först red vi lite i skogen bland asbranta backar , och det gunga jäädrans mycke aso ;D killen vi hade på huvudet var ju asskön på bilderna . efter ritten mata vi dom oh klappa sen såg vi på babyelefant show . döösöt & duktig ! jätte häftigt att rida på dom oh göra allt annat . Pappa & jag åkte en del moppe runt ön , häärligt ! Sista dagen packa vu oh de . tillbringa sista tiden innan taxin kom på hotellet med lite kortspel (; sa hejdå till leg oh hon fick lite kläder . sen kom taxin som skjutsa oss till piren , därifrån gick båten som skulle ta oss till nästa ö AoNang. Båten tog ca 2 timmar . ute på havet hoppa vi ner i en longtail som vi skulle ta in till deras pir , därifrån tog vi en taxi eller vad det var till hotellet . Nästa hotell var Paradie Palm resort. Alla var jättehungriga och självklart blev de lite doonken hah .
till en början tyckte vi inte om hotell , väldigt tomt oh så hon som satt i receptionen kunde knappt engelska , internet funka inte oh allt var dåååligt ! men det blev bättre ju mer vi var där . vi bytte till en tvilling villa och det börja komma mer folk oh hotellet blev ganska fort bra enligt mig :) alla kvällar var vi nere vid shoppingen , tog alltid en gratis tuktuk oh åkte dit . masssor shopping så gillar ni att shoppa åk dit ! blev en del shopping där för mig , en del folk var galna ;o en kille stog med en elefant bland bilarna , en stog med en drogad apa som daniel blev livrädd för xd & en stog oh höll en leguan . ja ni så skulle aldrig vi stå mitt i stan xd a juste vid våran villa fick vi ju gäster med , två hundar :) en aaassöt valp som vi döpte till rocky & hans mamma till bella . jätte mysiga hundar som vifta på svansen så fort dom såg oss . sista dagen halta vaplen men som tur var så var det några polsker som tog över dom efter oss så dom fick det nog bra igen :)  & ja glömnde , vi var ju också oh shoppa på bigC & tescoloutus . där var det ännu mer shopping och det var bäst ;D på AoNang var vi på flera olika öar , en dag på phoda island & där var det jätte bra . fin strand & de . en dag var vi på phranang island och där var det också bra kommer inte ihåg så mycke . & en dag boka vi en privat kille som vi skulle ha hela dagen , så vi tog en longtail och åkte runt oh bada i lagun , snorkla , höll i sjöstjärnor , vi var på hong island . jätte bra dag var det med en bra kille (y' tror han hette him . och en annan dag var vi ute på 4 island trip , åt mat på phiphi ön . skulle gärnat stannat kvar oh shoppa men vi hann inte ;( vi såg apor med som fånga bananer xd och så åkte vi i AS höga vågor ;o läskigt men det gjorde vi bara några meter oh ja kan säga att vi verkligen flööög upp ! kommer inte ihåg vad ön hette men så var vi på den ön the beach spelades in , maya bay kanske det var :) efter åtta nätter på AoNang så åkte vi vidare och då skulle vi till Bangkok , storstaden och deras huvudstad . orkar inte berätta resan dit men flyg åkte vi iaf . vi skulle ju bo på det högsta hotellet , bayoksky . ashögt med 88 våningar. det första vi gjorde igen var att äta mc xd hur jävla mycke trafik som helst , gick ju knappt komma fram så mycke det var. på lördagar&söndagar var det mest . men på vardagarna var det också mke . man blev lurade hit&dit i tuktukar oh taxibilar . precis utanför hotell var det varje kväll en marknad som det också shoppades mycket på , det var söndags marknad med oh då var allt dubbelt så stort . det var riktigt niice ! en dag åkte vi till mbk oh shoppa lite , inte som ja väntat mig faktiskt . trodde det skulle vara bättre oh lite mer intressant men nej. en dag åkte vi till siam paragon , en ganska dyrt ställe med massa olika dyra märken . blev inget handlat men vi var inne på siam ocean wolrd . dööööcoolt ! åkte båt bland hajar , såg massor coola fiskar . såg en 15 minuters film i 4D . hah det var riktigt roligt :D en kväll åt vi på buffe på hotellet , mysigt&gott :) dom hade ju så man kunde åka upp på 83de våningen tror ja det var och där kunde man gå ut oh se på utsikten och över stooora staden . jättehäftigt att vara så högt uppe. & nu började resan lida mot sitt slut ;( sista dagen gick vi lite på marknad och åt mat. badade och solade en sista gång . vid 8 kom en taxi som skjutsade oss till flygplatsen . ställde oss i kö till inceckningen och där stog vi en kvart kankse , väl framme säger tjejen att planet är försenat 7 timmar ;o oh alla bah vaaaaa ? ! inget vi kunde göra åt men vi blev skjutsade till ett lyxhotell enligt mig , gratis mat oh de. klockan kvart över 5 gick vi upp oh åt frukost , åkte till flygplatsen och klockan halv 9 alltså en halvtimme försenat ! tog 11 timmar & en kvart . sov mest och åt mat . vi var ju inte hemma förns halv 8 på kvällen . så nu har jag skrivit hela resan , den var helt underbar & ja längtar bara tillbaka . thailand är ett underbart land med hur snällt folk som helst ! ja kommer verkligen åka tillbaka . jag älskar thailand<3
saknar allt där & speciellt första stället . hellre där än i det här skiitlandet ;sssss . vi var ju somsagt där i 20 dagar men ja hade kunnat varit där i 120 dagar istället . mycke bättre ! kommer lite bilder som jag inte visat ännu så njuuut av våran resa nu :) thailand måste ni verkligen uppleva , bästa landet i hela världen . loveit <3